W Polsce pierwszego Lexusa LS w oficjalnej sieci dealerskiej marki sprzedano w 1998 roku, a przez niespełna 26 lat na nasze drogi wyjechało już ponad 900 tych flagowych limuzyn. W 2024 roku Polska jest wiodącym rynkiem dla tego modelu w Europie – co drugie auto w tym regionie zostało zamówione w Polsce.
Lexus LS dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia - Elegance, F SPORT, Prestige i Omotenashi, które różnią się między sobą nie tylko dominującą kolorystyką, ale też pokryciem foteli, wykończeniem drzwi oraz elementami ozdobnymi. Najczęściej zamawianym wariantem jest Prestige (78% zamówień). Samochód w tej odmianie w standardzie ma m.in. elektryczną regulację tylnych wentylowanych foteli i zagłówków, przednie siedzenia z funkcją masażu, czterostrefową klimatyzację automatyczną, tapicerkę ze skóry półanilinowej, 24-drożny system audio Mark Levinson z 23 głośnikami oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa. W przypadku wersji Prestige klienci chętnie decydują się także na dodatkowy stylowy pakiet wykończenia wnętrza Artwood.
Standardem we flagowym Lexusie są 20-calowe felgi aluminiowe, a klienci mogą wybierać spośród 12 lakierów. Najczęściej wybieranym kolorem nadwozia jest czarny (34%), co czwarte auto jest granatowe, a po 13% zamówień to samochody z lakierem białym lub grafitowym. Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza, to najczęściej zamawianą tapicerką jest biel L-White (44%).
Lexusa LS napędza układ Multistage Hybrid z 3,5-litrowym silnikiem V6. Jego łączna moc wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie koła przy pomocy inteligentnego napędu 4x4 E-FOUR z mechanizmem różnicowym Torsen. Lexus LS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km.
Standardem w Lexusie LS jest pneumatyczne zawieszenie, które zestrojono pod kątem jak największego komfortu podróżowania, dając jednak kierowcy ogromną przyjemność i pewność podczas jazdy. Auto jest bardzo dobrze wyciszone, a zadbano nawet o tak drobne detale jak mocowania układu wydechowego, by ograniczyć niepożądane wibracje.
Lexus LS korzysta także z najnowocześniejszych technologii marki. O bezpieczeństwo podczas jazdy dba najnowsza generacja Lexus Safety System + 3, którą w wersjach Prestige i Omotenashi poszerzono o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS). Dwa najwyższe warianty wyposażenia mają także system autonomicznego parkowania.
W kabinie przed kierowcą jest 12,3-calowy wirtualny kokpit oraz funkcjonalny wyświetlacz HUD na przedniej szybie, który ma przekątną 10 cali. Doskonałą widoczność do tyłu zapewnia cyfrowe lusterko wsteczne, telefon można naładować przy pomocy ładowarki indukcyjnej, a klapa bagażnika z funkcją kick otwiera się lub zamyka ruchem nogi.
Lexus LS 500h kosztuje od 570 tys. zł za wersję Elegance. Auto dostępne jest też w atrakcyjnym Leasingu KINTO One, w którym miesięczna rata wynosi od 5164 zł netto przy umowie na trzy lata, 15-procentowej opłacie wstępnej oraz 30 tys. km limitu przebiegu. Standardem w tej wersji jest tapicerka ze skóry naturalnej, dwustrefowa klimatyzacja, system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, adaptacyjne światła drogowe BladeScan oraz panoramiczna kamera parkowania z systemem wykrywania pieszych (PVMA).
Bardzo korzystnie skalkulowano także miesięczną ratę dla najpopularniejszej w Polsce wersji Prestige. Przy tych samych parametrach auto kosztuje w Leasingu KINTO One od 5487 zł netto miesięcznie.